Σιγά, σιγά θα παρουσιάζονται και σε αυτή τη σελίδα οι δουλειές, οι εργασίες και τα εικονικά προϊόντα των virtual τάξεων μας!
Μια μικρή γεύση από τις συνεργαζόμενες τάξεις των Γερμανικών του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Ζωσιμαίας Ιωαννίνων και του Erkek Lisesi Eğitim Vakfı από την Κωνσταντινούπολη : http://virtualeclassprojectgr.wordpress.com/
Υπεύθυνες καθηγήτριες: κ. Ελένη Γκαδρή και Orkide Sülün
Μια όμορφη παρουσίαση / video από τη Ρουμάνικη τάξη του σχολείου
Ecole Răcari, Răcari, Dâmbovița της Roumanie με υπεύθυνο καθηγητή Γαλλικής Γλώσσας, τον κ. GULIE Dorin :
Video Presentation from the romanian class :
Videos from the Virtual Classes
3ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Εόσμου &
TUNA UCER PRIMARY SCHOOL – ANKARA - TURKEY
Τελευταία νέα από την εικονική μας τάξη!
Συνολικά κατατέθηκαν επίσημα 17 ελληνικές τάξεις και 17 αντίστοιχες ευρωπαϊκές στον επίσημο Φορέα του Προγράμματος (Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
Είναι μια πολύ καλή αρχή για μια πιλοτική πρώτη χρονιά που μας δίνει την αισιοδοξία να περιμένουμε πολύ όμορφα αποτελέσματα!
Το πρόγραμμα υποστηρίζεται ενεργά από τους συμμετέχοντες συναδέλφους μέσω facebook group, virtual google community & virtual e-class forum!
Σύντομα θα δημιουργηθεί και ιστοσελίδα!
Research Centre of English Language
Teaching, Testing and Assessment
Faculty of English Studies
National &
Kapodistrian University of Athens
Email: rcel@enl.uoa.gr
Κέντρο
Έρευνας για την Αγγλική Γλώσσα:
Διδασκαλία & Αξιολόγηση της Γλωσσομάθειας
Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
CALL
FOR PARTICIPATION IN THE VIRTUAL E-CLASS PROJECT!
The
Virtual e-Class©e-twinning project
Who is this project addressing?
Teachers of English, French and German as a foreign language in any EU
member state
that would like his or her class to collaborate virtually with a
class of 5th or 6th from primary
or of junior high-school
school Greek students:


What is this project all about?
Our main aim is to involve teachers of English, French and German in
helping
their students communicate in the language they are learning in their
class so as to carry out a project
with a view to:


What will teachers have to do?
Detailed guidelines will be sent to those teachers who:


of his/her students

sharing information via emails, project for a, etc. with the Greek
students in order to develop
an e- booklet with information about the two
countries involved in the project:
Θεματικές / Themes / Thèmes
1. GR: «Οι θησαυροί της τέχνης
μας: Μια γέφυρα που ενώνει τους πολιτισμούς μας»
EΝ: Our art treasures: A bridge to connect our
cultures
FR « Les
trésors de notre art: un pont qui unit nos cultures »
DE «Der Schatz
unserer Kunst: Die Brücke die unsere Kulturen verbindet»
2. GR «Οι μύθοι, τα παραμύθια και
οι παραμυθάδες του τόπου μου»
ΕΝ: Legends,
folk tales and traditional children’s stories and in our countries
FR
« Mythes, contes et les conteurs de
mon pays »
DE
« Die Sagen, die Märchen und die Fabeldichter meines Heimatortes»
3. GR «Οι μουσικές - ή λέξεις - που μας ενώνουν»
ΕΝ: Music and words that connect our cultures
FR « La
musique - ou les mots - qui nous
unit »
DE «Die Musik - die
Wörter - die uns verbindet»
4.
GR
«Ας γιατρέψουμε τον κόσμο! Αθλητισμός χωρίς σύνορα»
ΕΝ: The most important sports events in history
FR
« Guérissons le monde ! Sport
sans frontières »
DE «Heilen wir die
Welt, Sport ohne Grenzen»
5. GR «Παίζοντας με τον πολιτισμό»
ΕΝ: Important cultural events in our countries in the 21st century
FR «En jouant avec
la culture»
DE «Wir spielen mit
der Kultur»
What happens then?
Ten (10) classes from Greece and other European countries that share
characteristics
will be matched up by the project coordinator
(Sophie Argyropoulou (email: sarges1966@gmail.com)
and details about what teachers
and students should be doing so as to
start and then actually carry out the project
will be sent to those teachers/classes
selected to take part.
What will teachers and students get
out of participating in this project?
Teachers will contribute to a step-by-step
methodology that other foreign language teachers
can follow to collaborate with
another class in another European countryStudents
will get to meet and communicate with people their own age and use language for real communication.
The best e-booklet will be published at the RCEL website and certificates will be provided
to all participant virtual classes.
will get to meet and communicate with people their own age and use language for real communication.
The best e-booklet will be published at the RCEL website and certificates will be provided
to all participant virtual classes.
Who’s offering this project?
This project is being carried out in the context of a research and
educational programme
conducted by the Research Centre of English Language
Teaching,
Testing and Assessment (RCEL) of the University of Athens –a programme
directly connected
with the new national foreign languages curriculum
(presently being piloted in 188 primary
and secondary schools throughout
Greece).
Who will coordinate the
project and how?
The project will be coordinated by Sophie Argyropoulou, a Greek teacher of
French
with extensive experience in helping teachers organize European
projects, for example,
in the context of Comenius, school exchanges, e-youth or
other life long learning projects
(Leonardo, Grundtvig etc). Mrs Sofia
Argyropoulou will be the administrator
of the official Forum (virtual platform) of the project
and she will guide the teachers
and classes to develop successfully their
common projects.
In addition to the monitoring and guiding of the
implementation and development
of the projects, general information and key
philosophy of the LLP projects
will be also provided for the teachers for the
benefit of their school.
Duration of the project
and working language on the official Forum?
The official starting date of the project is
the 1st February 2012
and the closure the 18th May 2012.
The working languages between Sofia
Argyropoulou and the European colleagues
will be English and French (German
only in case communication
in one of the other two languages is not possible).
Virtual e-Class©
Το
Πλαίσιο του Προγράμματος «Virtual
e-Class©:
Εικονική εκπαιδευτική συνεργασία τάξεων»
Το Κέντρο Έρευνας για την Αγγλική Γλώσσα (RCEL) του Πανεπιστημίου Αθηνών,
το οποίο υλοποιεί σειρά έργων για τις ξένες γλώσσες[1] συνεργάστηκε το 2010-11
με
το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.) για την εκπόνηση το Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών
Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και τον
συνοδευτικό Οδηγό του Εκπαιδευτικού Ξένων
Γλωσσών,
τα οποία μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να βρει στο «Ψηφιακό Σχολείο»
και στην διεύθυνση
Τη
σχολική χρονιά 2011-12 συνεργάζεται με το Π.Ι. και το Ι.Ε.Π. για την πιλοτική
εφαρμογή
του ΕΠΣ-ΞΓ και τη συνακόλουθη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ξένων
γλωσσών[2]
ώστε να μπορούν να
ανταποκριθούν στον νέο τους ρόλο ως σχεδιαστές, διερευνητές της μάθησης
και
δημιουργοί καινοτόμων υλικών και περιβαλλόντων.
Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του ΕΠΣ-ΞΓ,
οι επιστημονικά υπεύθυνες
καθηγήτριες του Πανεπιστημίου Αθηνών Β. Δενδρινού και
Ε. Καραβά συνεργάζονται,
με τους επιλεγμένους από το Π.Ι. επιμορφωτές ξένων
γλωσσών, για την εκπόνηση
προγραμμάτων μικρής κλίμακας. Για το πρόγραμμα με
τίτλοVirtual
e-Class
συνεργάζονται με την επιμορφώτρια
Σοφία Αργυροπούλου,
εξειδικευμένη στην ηλεκτρονική επικοινωνία, στα Ευρωπαϊκά
Προγράμματα
και στις σχολικές ανταλλαγές.
Στόχος του προγράμματοςVirtual e-Class©, το οποίο θα συντονίζει,
θα επιβλέπει και θα υποστηρίζει η κ. Αργυροπούλου, είναι να εκπαιδευτούν
οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί στην ανάπτυξη συνεργασιών με σχολεία
άλλων
Ευρωπαϊκών χωρών, όπου οι μαθητές αντίστοιχων τάξεων μελετούν
την ίδια ξένη
γλώσσα με τους Έλληνες μαθητές. Η συνεργασία θα οργανωθεί
γύρω από
συγκεκριμένες θεματικές ενότητες με τρόπο που θα παρακινεί τους μαθητές
των
συνεργαζόμενων τάξεων να κατανοούν και να παράγουν γραπτό και προφορικό λόγο
στην
ξένη γλώσσα, αναφορικά με τη δική τους κοινωνικο-πολιτισμική πραγματικότητα
και που θα τους βοηθά να αναπτύξουν διαπολιτισμική επίγνωση.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Καλούνται οι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί, κλάδου ΠΕ05 (Γαλλικών),
ΠΕ06 (Αγγλικών), ΠΕ07 (Γερμανικών) που διδάσκουν σε σχολεία πιλοτικής εφαρμογής
του ΕΠΣ-ΞΓ να δηλώσουν συμμετοχή στο καινοτόμο
πιλοτικό πρόγραμμα εικονικής
εκπαιδευτικής συνεργασίας τάξεων - Virtual e-Class © και να
συνεργαστούν μαζί μας.
Παρακαλούμε να στείλετε τη δήλωση συμμετοχής σας στην κ.
Αργυροπούλου,
στη διεύθυνση: sarges1966@gmail.com
Διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος:
Θα δημιουργηθούν 10 ομάδες από 10 αντίστοιχα
πιλοτικά σχολεία από όλη την Ελλάδα
Μπορούν να συμμετέχουν οι δυο τελευταίες
τάξεις του Δημοτικού (Ε’ Και ΣΤ’) και οι τρεις τάξεις
του Γυμνασίου (Α’, Β’ και
Γ’).
Θα δοθούν πέντε (5)
θεματικές ενότητες για επιλογή.
Ο κάθε
εκπαιδευτικός θα μπορεί να επιλέξει μια θεματική ενότητα,
έτσι ώστε με την κάθε
μία ενότητα θα ασχοληθούν 3 ομάδες εκπαιδευτικών,
από διαφορετικές γλώσσες, είτε από Δημοτικά
είτε από Γυμνάσια.
Η ακριβής περιγραφή της διαδικασίας ένταξης των
τάξεων
θα ανακοινωθεί μόλις επιλεγούν τα σχολεία για την υλοποίηση του προγράμματος,
η διάρκεια του οποίου ορίζεται επίσημα από την 1η Φεβρουαρίου 2012 έως και 18η Μαΐου
2012.
Τα ξένα σχολεία που θα συμμετάσχουν
στο πρόγραμμα θα είναι από τα 25 κράτη
μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εάν υπάρχει
η δυνατότητα, θα ήταν σκόπιμο η επιλογή
του σχολείου να γίνει μέσα από
διερευνητικές διαδικασίες του ίδιου του εκπαιδευτικού,
ειδάλλως θα προταθεί
σχολείο και συγκεκριμένη τάξη από την συντονίστρια του προγράμματος.
Οι εκπαιδευτικοί που θα επιλεγούν να
συμμετάσχουν θα υπογράψουν σύμβαση έργου με το ΕΚΠΑ,
αφού θα χρειαστεί να εργαστούν για το
πρόγραμμα εκτός των ωρών εργασίας τους.
Στις τάξεις που θα συμμετέχουν και θα
ολοκληρώσουν τα projects επιτυχώς θα δοθούν βεβαιώσεις
συμμετοχής, ενώ τα καλύτερα θα
βραβευτούν από το RCEL και θα δημοσιευτούν στην ιστοσελίδα
του. Για
την καλύτερη επικοινωνία των συναδέλφων αλλά και των τάξεων
μεταξύ τους θα
δημιουργηθεί επίσημο Forum
(Virtual Platform),
το οποίο θα συντονίζεται από την κ. Αργυροπούλου. Παράλληλα με την παρακολούθηση
και την καθοδήγηση της υλοποίησης και εξέλιξης των projects,
θα γίνεται ενημέρωση σχετικά με τα
Ευρωπαϊκά Προγράμματα,
τη φιλοσοφία τους και τον τρόπο με τον οποίο οι Έλληνες
εκπαιδευτικοί θα μπορούν
να τα αξιοποιούν προς όφελος του σχολείου τους.
Προϋποθέσεις
συμμετοχής στο πρόγραμμα Virtual e-Class©:
·
Το σχολείο να ανήκει στα σχολεία που έχουν ήδη ξεκινήσει την πιλοτική
εφαρμογή του ΕΠΣ – ΞΓ.
·
Να αποδέχεται ο Διευθυντής να συμμετέχει στο
πρόγραμμα το σχολείο του.
·
Το σχολείο να διαθέτει υπολογιστές (αίθουσα
πολυμέσων)
και εργαλεία εικονικής επικοινωνίας (video camera, video projector, teleconference tools etc).
·
Οι εκπαιδευτικοί που θα λάβουν μέρος να είναι
μόνιμοι εκπαιδευτικοί και
τοποθετημένοι για τη φετινή σχολική χρονιά 2011-2012
στο πιλοτικό σχολείο,
να έχουν καλή
γνώση υπολογιστών και ηλεκτρονικής επικοινωνίας
και να χρησιμοποιούν email και το διαδίκτυο.
Προσδοκώμενα βήματα :
·
Εφαρμογή και υλοποίηση των projects μέσα σε καθορισμένα χρονικά
πλαίσια.
·
Παραγωγή υλικού σε οποιαδήποτε μορφή που μπορεί
να στηρίξει
και να προβάλει σωστά τις εργασίες των τάξεων.
·
Έκθεση βιωματικής προσέγγισης και αξιολόγησης
του προγράμματος από την πλευρά
των εκπαιδευτικών, αλλά και από την πλευρά των
συμμετεχόντων μαθητών.
·
Διάχυση του παραγόμενου υλικού στην ελληνική
εκπαιδευτική κοινότητα μέσα από το
επίσημο Forum του προγράμματος, αλλά και μέσα από ιστολόγια (Blogs)
Καταληκτική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος
και ηλεκτρονικής αποστολής εντύπου συμμετοχής έως 25-01-2012
Το Πρόγραμμα αυτό αναμένεται να έχει,
μεταξύ άλλων, τα εξής αποτελέσματα:
·
Δημιουργία βάσης δεδομένων των ελληνικών και ξένων σχολείων που ενδιαφέρονται
για
εκπαιδευτικές ανταλλαγές, ηλεκτρονικές αδελφοποιήσεις, αλληλογραφία,
ευρωπαϊκά
προγράμματα, επιμορφωτικά σεμινάρια, ατομικές κινητικότητες κτλ.
·
Δημιουργία βάσης δεδομένων των εργασιών και του
υλικού που έχει παραχθεί
με στόχο την προβολή και διάχυσή τους.
·
Δημιουργία
ιστοσελίδας και Forum
για συζήτηση, αναζήτηση και παρουσίαση υλικού
που θα ενημερώνεται συνέχεια και
θα είναι ανοιχτό για όλους, εκπαιδευτικούς, μαθητές, κτλ.
·
Συνεργασία των ελληνικών εκπαιδευτικών
κοινοτήτων και τοπικών ή
περιφερειακών Διευθύνσεων και σχολείων Π/θμιας και
Δ/θμιας Εκπαίδευσης.
·
Καθιέρωση του προγράμματος Virtual
e-Class© και στο άμεσο μέλλον.
Η πληροφόρηση αναφορικά με ευρωπαϊκές
συνεργατικές πρακτικές
θα είναι προσβάσιμη σε όλους τους εκπαιδευτικούς,
ανεξαρτήτου ειδικότητας,
που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν Ευρωπαϊκά Προγράμματα
-
χρηματοδοτούμενα ή μη - στο μέλλον στο
σχολείο τους.
[1]
Με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, το ΕΚΠΑ υλοποιεί έργα τα οποία αφορούν νέες
πολιτικές στην ξενόγλωσση εκπαίδευση και στην εκμάθηση της Αγγλικής στο
Δημοτικό σχολείο, καθώς επίσης και τη σύνδεση του ΚΠΓ με τα μαθήματα της ξένης γλώσσας,
στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
[2]
Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής των νέων Π.Σ. στο «Νέο Σχολείο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου